VISWATEREN HVO

HVO heeft het visrecht op de volgende viswateren:

DE VIJVERS BIJ KASTEEL DE CANNENBURCH in Vaassen.

Met als uitzondering van de Drielingvijver in de bossen.

Er gelden diverse regels voor het vissen in de vijvers bij de Cannenburch.
Deze regels staan duidelijk in de vergunning en op de visplanner. (www.visplanner.nl)
Het bestuur van HVO vraagt met klem om deze regels op te volgen!!
Blijkbaar is het nog steeds niet voor iedereen duidelijk dat er in het park van de Cannenburch NIET GEFIETST mag worden en ook mag men niet met een SKELTER, ELEKTRISCHE STEP,BROMFIETS of SCOOTER in het park komen. In de vergunning van H.V.O. staat e.e.a. duidelijk vermeld.
VERBODEN is het ook om met tenten, grote paraplu's en schermen etc. op te zetten langs de vijvers.

Gelders Landschap & Kastelen heeft sinds kort een BOA (Buitengewoon Opsporings Ambtenaar) in dienst die ook controles uitvoert en bij overtredingen zonder pardon zal verbaliseren.

N.B. Ook de leden van het Dagelijks Bestuur (DB) van HVO mogen controleren!!

GEUL bij OLSTERVEER.

Dit water is in 2018 opnieuw opgenomen in onze lijst van viswateren. De nieuwe uitgegraven geul aan beide kanten van de Veerweg mag het gehele jaar worden bevist. Het is niet toegestaan om met de auto bij het viswater te komen, deze kan worden geparkeerd op de naast de veerweg aanwezige parkeerplaats(en).

DE KATERSTEDE in Welsum.

In Welsum, een kolk aan de IJSSEL nabij Welsum. LET OP BIJZONDERHEID: Er is daar een gesloten tijd van 1 JANUARI t/m 31 mei. Het visrecht op deze kolk wordt gepacht door O.T.V. , een stichting, waarvan naast H.V.O. ook de hengelaars verenigingen uit Terwolde en Olst lid zijn.